Als je het goed doet met online adverteren, dan praat je niet meer over de kosten maar over een investering.

5-1-2020

Ieder bedrijf wil toch groeien, maar hoe zet jij jouw bedrijf op de kaart? Een belangrijkere vraag: ben jij al online zichtbaar voor jouw klanten? Een veelgehoord argument van bedrijven, is

“In het verleden hebben we het wel eens geprobeerd, maar dit kostte ons alleen maar geld.”

Ja, inderdaad het kost geld om online zichtbaar te zijn voor jouw potentiële klanten. Maar als je het goed doet, dan praat je niet meer over de kosten maar over een investering. Als je Google Ads – het online betaald adverteren – goed weet in te zetten, dan kan dit een efficiënte en effectieve manier zijn om jouw bedrijf te laten groeien.

 

Stel, jouw klant zoekt iets en gaat naar een zoekmachine, typt een aantal zoekwoorden in en vervolgens krijgt diegene zoekresultaten die allemaal betrekking hebben op zijn zoekopdracht. Het is dan toch best jammer als jij daar niet zou tussen staan met jouw product of dienst? En wat doe jij wanneer jij iets op wilt zoeken? Inderdaad, de kans is groot dat je eerst even gaat Googlen. In Nederland is Google de meeste gebruikte zoekmachine met een aandeel van ruim 95% (StatCounter, 2019). Op welke schaal je ook werkt; wereldwijd, regionaal of hyperlokaal, wees zichtbaar voor jouw klanten!

 

Voordelen 

Het online adverteren geeft unieke mogelijkheden die andere media niet bieden. Denk bijvoorbeeld aan het vergroten van je bereik en naamsbekendheid. Vandaag gaan we uitgebreider in op een aantal andere voordelen. 

 

1) Doelgerichte marketing

Irrelevant verkeer jaagt je campagne onnodig op kosten en is zonde. Met Google Ads kunnen we doelgerichte advertenties maken toegespitst op specifieke doelgroepen. Hierdoor kunnen we relevant verkeer naar jouw website leiden! Met Google Ads richten we ons op jouw doelgroep. Bepaal zelf aan wie jij de advertenties wilt laten zien en aan wie niet. Je kan bijvoorbeeld kiezen om de advertenties te laten zien aan mensen uit bepaalde regio’s, leeftijdscategorieën, bepaalde interessegebieden of geslacht.

 

2) Investering
Over kosten gesproken. Door analyse van data, kunnen we bepalen wat het ideale maandbudget is. De investering heb je volledig zelf in de hand. Stel, per maand wil jij € 200 uitgeven om online zichtbaar te zijn, dan betaal je nooit meer dan € 200 per maand! Er worden alleen kosten in rekening gebracht wanneer gebruikers interactie (bijvoorbeeld een bezoek aan de website, een contactmoment) met de advertentie hebben. De kosten per klik hangt onder andere af van de concurrentie.

 

3) Effectiviteit is meetbaar

Een groot voordeel van het online adverteren, is dat je de effectiviteit van jouw marketinginspanningen kan meten en vervolgens kan bijsturen. Bij online campagnes kan je bijvoorbeeld snel het budget of zoekwoorden wijzigingen om alsnog een succesvolle campagne neer te zetten. Zo zorg je ervoor dat je geen onnodig budget uitgeeft! 

 

4) Zoekverkeer monitoren

Google Ads geef jou de optie om doelen bij te houden die jij belangrijk vindt. Je kan denken aan het bezoeken van specifieke pagina's, contact opnemen of een bestelling plaatsen. Meten is weten en via Google Analytics kan je bijna alles bijhouden zoals:

  • Via welk verkeer (direct, organisch, betaald, verwijzend verkeer) realiseer je de doelen?
  • Via welke pagina komt de bezoeker op de website?
  • Op welke pagina’s haken mensen af?
  • Hoe lang verblijft iemand op de website?
  • Wat is de laadtijd van een pagina?

Door dit bij te houden leer je veel over de acquisitie en het gedrag van de bezoekers. Op basis van deze informatie kun je jouw online zichtbaarheid verbeteren. 

 

Jij bepaalt, wij adviseren en ondersteunen

Hoewel Google Ads veel voordelen heeft, is hier speciale expertise voor nodig. Voordat je online marketingstrategieën echt effectief kan toepassen, heb je kennis nodig van dit platform. Graag helpen we jouw bedrijf met het opzetten van fonkelnieuwe campagnes. 

 

De koffie staat al voor je klaar, want we gaan graag met je in gesprek om de mogelijkheden in kaart te brengen. Benieuwd naar eerder geboekte resultaten? Bekijk hoe we de omzet en ROI van webwinkel Kitchen & More hebben verbeterd!

 


Deel dit bericht

Om deze functie te kunnen gebruiken moet u de cookieinstellingen wijzigen

Meer