Wat is de kracht van het Google Shopping Netwerk?

24-2-2020

Online winkelervaring

Creëer een online etalage van jouw webshop met productadvertenties. Met zo'n advertentie wordt niet alleen de productnaam getoond, maar ook de afbeelding, details en de aanbieder. Potentiële klanten worden beter geïnformeerd, wat kan leiden tot meer bestellingen. Beelden spreken meer dan 1000 woorden!

 

Dit netwerk is ideaal voor het promoten van zowel de winkelvoorraad als de online voorraad. Ook kan je het verkeer naar de website en fysieke winkel stimuleren. Doordat er op productniveau wordt geadverteerd zijn deze advertenties specifiek en relevant.

 

Weergaven 

Een productadvertentie herken je aan de afbeelding van het product welke wordt getoond bij de advertentie boven de reguliere zoekresultaten of rechts bovenaan de pagina. Ook kan je worden weergeven op de Google Shopping-site waarmee je meer volume kan creëren. De productadvertenties worden getoond op basis van de productkenmerken (en dus geen zoekwoorden) die jij hebt opgegeven van jouw product. Toon ook jouw hele productaanbod aan bezoekers die een relevante zoekopdracht intypen binnen Google.

 

Zoekopdrachten 

Je kan worden getoond bij zowel specifieke als bij brede zoekopdrachten. Zodra iemand een zoekopdracht uitvoert hoeft diegene alleen maar de productafbeeldingen te bekijken om te zien welk product diegene aanspreekt en of dit past binnen het budget, omdat de verkoopprijs wordt getoond.

 

Tegen de tijd dat iemand op een advertentie klikt, heeft diegene een goed beeld van het product en wat het kost. Daardoor bevinden deze mensen zich al verder in de aankooptrechter dan de gemiddelde internetgebruiker. Je kan mensen aanspreken die al heel specifiek weten wat ze willen aanschaffen. Ook kan je potentiële klanten bereiken en kennis laten maken met jouw merk en producten op het moment dat ze proberen een keuze te maken over wat ze willen kopen en waar ze dat willen kopen. Laten we eens de soorten zoekopdrachten uitwerken aan de hand van een voorbeeld. 

 

Brede zoekopdracht 

Noah wil een hoekbank kopen, maar ze weet nog niet zeker weten wat voor soort hoekbank ze wilt en waar ze het wilt kopen. Noah gaat zoeken naar "Hoekbanken" en vervolgens worden er verschillende merken, soorten hoekbanken, aanbieders en prijzen getoond.

 

Wat haar opvalt is dat de bank van Karwei een goede beoordeling heeft, dat een aantal winkels de bank gratis verzenden en dat alle banken binnen het budget vallen. De hoekbank van home24 (advertentie 6) spreekt haar het meeste aan en klikt op de advertentie. 

 

 

Specifieke zoekopdracht

Noah wil een 2 meter lange, gele hoekbank kopen voor in haar woonkamer. Ze zoekt naar "Gele hoekbanken 2 meter" en krijgt advertenties te zien van aanbieders die gele hoekbanken van 2 meter aanbieden.

 

Wat haar opvalt is dat het product van Karwei een goede productbeoordeling heeft en dat de bank van Goossens te duur is en dus afvalt (en er dus niet op klikt). Noah klikt wel op de bank van Karwei, omdat deze haar het meeste aanspreekt en een goede beoordeling heeft.

 

Kosten
In het shopping netwerk wordt een campagne getoond op basis van een veiling model. De gekozen biedstrategie bepaalt hoeveel je betaalt per interactie (bijvoorbeeld klikken of vertoningen) met jouw advertenties. Er worden alleen kosten in rekening gebracht wanneer gebruikers interactie met de advertentie hebben, zoals klikken om naar jouw website te gaan of het bedrijf te bellen. Je bepaalt je eigen budget en je kan het budget altijd weer aanpassen! 

"Als je het goed doet met online adverteren, dan praat je niet meer over de kosten maar over een investering."

 

Jij bepaalt, wij adviseren en ondersteunen
Ben jij benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen of wil je de mogelijkheden van dit netwerk volledig benutten? Kom langs voor een kop koffie en dan hebben we het over de mogelijkheden. Wie weet komt er ook zo’n advertentie binnenkort tevoorschijn van jouw bedrijf!  


Deel dit bericht

Om deze functie te kunnen gebruiken moet u de cookieinstellingen wijzigen

Meer