Facebook Pixels

26-7-2019

Met Facebook advertenties kun je bezoekers naar je website trekken. Een Facebook pixel helpt daarbij.

Een Facebook pixel is een stukje code die je overal op je website kunt plaatsen om meer te weten te komen over de mensen of groepen die je website bezoeken. De doelgroepen kun je hierdoor meten, optimaliseren en verder ontwikkelen voor je Facebook-advertentie.

Daarmee maakt het deel uit van je retargeting strategie. Retargeting is de meest effectieve vorm van online marketingcommunicatie. Je komt daardoor weer in the picture bij eerdere websitebezoekers.

Het werkt zo: een bezoeker komt op je website, informeert zich over je diensten of producten, maar doet (nog) niet de gewenste conversie. Retargeten via Facebook kun je verbeteren door de Facebook pixel.

 

Facebook pixel

De Facebook pixel is ideaal voor:

  • Remarketing met de Facebook Pixel
  • Conversietracking: bijhouden hoeveel verkopen of registraties je krijgt
  • Het optimaliseren van pagina’s
     

Conversietracking kan bijvoorbeeld betrekking hebben op:

  • Het aanvragen van een e-book
  • Betalen via een winkelwagentje in je webwinkel
  • Het maken van een afspraak
  • Inschrijven voor een online cursus

Je kan na het plaatsen van de pixel onder andere de conversie meten vanuit Facebook, uitgebreide statistieken bekijken hoe de doelgroep jouw website gebruikt en op basis van die statistieken een vergelijkbare doelgroep maken.
 

Doelgroep opbouwen met Facebook

De Facebook pixel verzamelt gegevens over jouw websitebezoekers. Er zijn drie soorten doelgroepen die na het plaatsen van de pixel gebruikt kunnen worden voor een advertentie op Facebook.
 

Aangepaste doelgroep
Je kunt een doelgroep aanmaken op basis van het websiteverkeer. Facebook maakt een lijst van mensen gemaakt die jouw website eerder hebben bezocht. Deze mensen kunnen via een Facebook-advertentie weer benaderd worden. Dit is remarketing en vaak effectiever (bedenk: herhaling is de toverkracht van de reclame). Je kunt ook een klantenbestand, een lijst op basis van app-activiteit en een lijst op basis van betrokkenheid op Facebook toevoegen.

Vergelijkbare doelgroep
Bij de vergelijkbare doelgroep kun je een groep nieuwe klanten maken. Dit kan op basis van interesses van de huidige websitebezoekers die je al met de Facebook pixel meet. Handig om een lijst potentiële klanten te maken.

Opgeslagen doelgroep
Je kunt ook een opgeslagen doelgroep maken voor je advertentie. Dit kan via de vorige twee groepen: vergelijkbare en aangepaste doelgroep. Hierbinnen kun je filteren op leeftijd, demografie, gedrag, locatie en interesses.

 

Wil je meer weten over Facebook marketing, neem dan contact met ons op. Wij komen graag bij je langs, maar even bellen of mailen mag natuurlijk ook. 


Deel dit bericht

Om deze functie te kunnen gebruiken moet u de cookieinstellingen wijzigen

Meer