Online adverteren

Als je € 1 investeert en hier € 10 uithaalt, dan praten we toch over een degelijke investering en geen kosten, toch? 

Veel meer dan in offline marketing kunnen online advertenties op specifieke doelgroepen worden toegespitst. Google Ads maakt het makkelijk om in contact te komen met miljarden mensen op het moment dat zij op zoek zijn naar wat ze willen doen, waar ze naartoe willen gaan en wat ze willen kopen. Met Google Ads bereik je jouw doelgroep precies wanneer zij op zoek zijn naar jouw producten of diensten.

Wat zijn de  voordelen, de kosten en via welk soort advertenties bereik ik jouw doelgroep?

Online adverteren

Wat doe jij wanneer je iets op wilt zoeken op het internet? Inderdaad, je gaat eerst even Googlen. En wat jij doet, doen jouw potentiële klanten ook. In Nederland is Google de meest gebruikte zoekmachine met een aandeel van
ruim 95% (StatCounter, 2019). 

 

Op welke schaal je ook werkt; wereldwijd, regionaal of lokaal, wees vindbaar voor jouw klanten. Met vindbaar zijn bedoel ik dat jouw bedrijf in de zoekresultaten van Google tevoorschijn komt. Dit kan op twee manieren, namelijk bij de gratis en de betaalde resultaten. Betaald adverteren kan een efficiënte en effectieve manier zijn om jouw bedrijf te laten groeien!  Wat nou als je uit elke geïnvesteerde euro € 10 uithaalt bijvoorbeeld? Dan praat je niet meer over de kosten, maar over een degelijke investering! 

 

Waarom betaald adverteren?

Elke campagne heeft zijn eigen doeleinden zoals meer verkopen realiseren, meer offerte aanvragen ontvangen of meer inschrijvingen op de nieuwsbrief. Een campagne kan worden opgezet in het Zoek NetwerkDisplay Netwerk en Google Shopping. De campagnes stem ik volledig af op jouw doelgroep door onder andere targeting (locatie) en personalisatie. Met online adverteren vergroot je niet alleen je bereik (groter publiek), maar wordt bijvoorbeeld ook de naamsbekendheid vergroot. 

 

Het mooie van online adverteren is dat (bijna) alle resultaten meetbaar zijn. Op deze manier kan ik er snel achter komen wat wél en niét werkt. Hierdoor kan ik tijdig bijsturen om een succesvolle campagne neer te zetten. Op deze manier benut ik het maximale uit het advertentiebudget. Doordat het klantgedrag en zoekverkeer gemonitord wordt,  blijven we ons gezamenlijk verbeteren en leren we over de acquisitie en het gedrag van jouw bezoekers. Benieuwd naar meer voordelen van online adverteren? In onze blog heb ik een aantal voordelen verder uitgewerkt! 

 

Jij bepaalt, ik adviseer en ondersteun

Het is niet eenvoudig om een campagne goed in te richten en te optimaliseren. Ik help je graag met het opzetten van fonkelnieuwe accounts. Ik ga de campagnes elke maand actief managen om zo de beste resultaten te
behalen. Elke maand schrijf ik een rapport zodat jij precies weet wat de ontwikkelingen in het account zijn geweest. Heb je al een Google Ads account? Ook wil ik je natuurlijk adviseren en verder helpen met het verbeteren van bestaande campagnes. Ambacht Media is uiteraard volledig Google gecertificeerd. 

 

Wie helpt mij?

Dat ben ik, Anna (25). Ik ben gecertificeerd Ads Specialist en Google Partner. Ik help jou om overtuigende campagnes op te zetten waarmee jij meer klanten gaat krijgen. We streven er samen naar om de best mogelijk resultaten te behalen. 

 

Wil jij ook meer halen uit jouw websiteverkeer, dan ga ik graag met je in gesprek om de mogelijkheden in kaart te brengen. De koffie staat al voor je klaar! Neem gerust contact met mij op via de mail of telefonisch. Benieuwd naar eerder geboekte resultaten? Bekijk hoe we de omzet en ROI van webwinkel Kitchen & More hebben verbeterd!

 

Ons aanbod

Ik kan het volgende voor je gaan doen: 

  • Het opzetten en inrichten van het account. 
  • Zoekwoordenrapport schrijven (wat zijn relevante zoekwoorden binnen jouw markt?). 
  • Campagnes managen, optimaliseren, evalueren en rapporteren. 
  • Zoekverkeer en klantgedrag bijhouden 
  • Advies geven over bestaande accounts. 

Kostenplaatje

De kosten voor online adverteren bestaan uit drie componenten:

  • Opzetkosten (account inrichten). Een eenmalig bedrag voor het inrichten van de campagnes.
  • Een maandelijks bedrag voor het beheren, monitoren, optimaliseren, rapporteren.
  • Advertentiebudget. Om te adverteren heb ik een budget nodig. Google brengt periodiek deze kosten in rekening. Dit budget kan op elk moment worden aangepast.