Wat is de kracht van het Google Display Netwerk?

18-1-2020

Breng identiteit over met visuele advertenties
Wees zichtbaar op die momenten als een persoon op zoek is naar een oplossing die jij aanbiedt. Google Ads biedt de mogelijkheid om in verschillende netwerken te adverteren. Waarom ook kiezen voor het display netwerk? Het is toch een gemist kans als jouw concurrentie wel zichtbaar is op één van de 2 miljoen websites, video’s en apps en jij niet? 

 

Kracht is de herhaling 

“Door alle prikkels die personen de hele dag door moeten verwerken, moet een persoon gemiddeld zeven keer met een boodschap in aanraking komen voordat zij tot actie overgaan zoals aankoop of offerteaanvraag. Door jouw boodschap in de vorm van een visuele advertentie vaker onder de aandacht te brengen, krijgen zij een indruk van jouw bedrijf (branding, herkenbaarheid). Jouw boodschap wint aan overtuigingskracht als personen op verschillende plekken dezelfde argumenten tegenkomen in verschillende advertenties.”

 

Bereik
Dit is het ideale netwerk om personen met een latente behoefte aan te spreken. Zij zijn niet direct op zoek naar een oplossing. Het display netwerk is een verzameling van meer dan 2 miljoen websites, video’s en app waarin advertenties kunnen worden weergeven waarmee 90% van de internetgebruikers bereikt wordt (comScore, 2014). Bereik dus jouw potentiële klanten als zij hun Gmail-account aan het bekijken zijn op hun werk, als ze een YouTube-video bekijken tijdens de lunchpauze, als ze in de avond browsen naar hun favoriete website of als ze vlak voordat ze naar bed gaan nog even een spelletje doen op hun app. 

 

Targetingopties 
Je hoeft niet daadwerkelijk op al die 2 miljoen sites te adverteren. Jij bepaalt zelf aan wie (bepaalde groepen) en waar (bepaalde contexten en content) de advertenties worden getoond. Je hebt verschillende targetingtechnieken, zoals remarketing, in-market-doelgroepen en affiniteitsdoelgroepen. Je kan je richten op zowel op hele specifieke als op brede doelgroepen waar je voor elke groep verschillende advertenties voor opzet. Waarom? Op ze manier kan je voor elke groep een advertentie opzetten met een gerichte boodschap.  

 

Bereik jouw doelen
Je kan campagnes opzetten met verschillende doelen om bijvoorbeeld: 

  • Met nieuwe klanten in aanraking te komen met jouw oplossing (groot bereik).
  • Door specifieke targeting die ene doelgroep aanspreken die voor jou interessant is.
  • Bezoekers die al bekend zijn met jouw bedrijf die tot dan toe nog geen contact hebben opgenomen nogmaals te benaderen. 

 

Maar hoe bereik ik die doelen?
Stel, jij hebt een webshop en verkoopt zitbanken. Je wilt twee soorten groepen bereiken door middel van specifieke targeting en personen die jouw website als eens eerder hebben bezocht, maar geen actie hebben ondernomen. Wat moet ik doen? 

 

Specifieke targeting
Uit de resultaten weet je dat de provincie Noord-Holland het meeste bijdraagt aan de omzet, dat vrouwen het meeste bijdragen aan de bestellingen, dat er een aantal websites waar jouw advertentie wordt getoond te weinig opleveren, maar ook dat een aantal websites wel een bijdrage leveren aan de omzet. 

Om dus zo gericht mogelijk te adverteren stel je in dat alleen vrouwen uit Noord-Holland een visuele advertentie van jouw bedrijf te zien krijgen. Ook sluit je websites uit die te weinig hebben opgeleverd en je stelt een bodverhoging in op de website die wel bijdragen aan de omzet. Tot slot, je maakt een boodschap speciaal op hen gericht. 

“Een bestelling of andere actie kan niet meer uitblijven, toch?”

 

Eerdere bezoekers nogmaals benaderen 
Als je op het internet surft, dan heb je niet altijd een koopintentie. Dit betekent dat als je een advertentie plaatst dit niet altijd direct resulteert in een verkoop of contactmoment. Toch kunnen zij altijd later de intentie hebben om een product/dienst aan te schaffen dat/die jij aanbiedt. Het is het belangrijk om top of mind te blijven van mensen die jouw website eerder hebben gezocht zonder een actie te hebben uitgevoerd. Door jouw identiteit over te brengen met visuele advertenties kan jij deze personen toch weer terug binnen te halen en omzetten naar een conversie zoals een aankoop.

“Maak van een toevallige bezoeker op jouw website een betalende klant!”

 

Kosten
In het display netwerk wordt een campagne getoond op basis van een veiling model. De gekozen biedstrategie bepaalt hoeveel je betaalt per interactie (bijvoorbeeld klikken of vertoningen) met jouw advertenties. Er worden alleen kosten in rekening gebracht wanneer gebruikers interactie met de advertentie hebben, zoals klikken om naar jouw website te gaan of het bedrijf te bellen. Je bepaalt je eigen budget en je kan het budget altijd weer aanpassen! 

"Als je het goed doet met online adverteren, dan praat je niet meer over de kosten maar over een investering."

 

Jij bepaalt, wij adviseren en ondersteunen
Ben jij benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen of wil je de mogelijkheden van dit netwerk volledig benutten? Kom langs voor een kop koffie en dan hebben we het over de mogelijkheden. Wie weet komt er ook zo’n advertentie als hieronder binnenkort tevoorschijn van jouw bedrijf op één van de 2 miljoen websites, video’s of apps!


Deel dit bericht

Om deze functie te kunnen gebruiken moet u de cookieinstellingen wijzigen

Meer