Google Ads: de nieuwe naam van Google AdWords
Google AdWords wordt Google Ads
Google AdWords is in de 18 jaar dat het bestaat flink veranderd. De zoekresultatenpagina van de zoekmachine is geëvolueerd; van een simpele opsomming van websites naar een overzicht van relevante webpagina's, nieuwsberichten, video's en afbeeldingen. Google AdWords evolueerde ook en is inmiddels een uitgebreide advertentietool. Het merk Google AdWords verandert nu mee en wordt Google Ads.
Google Ads omvat meer advertentiemogelijkheden
En die naam past veel beter bij het aanbod van de dienst van Google. Want behalve met zoekwoorden, de Adwords, adverteren we tegenwoordig ook met displaybanners op websites van derden. Daarnaast zijn er video-advertenties op YouTube, appadvertenties in Google Play en locatiepromoties via Google Maps. Hoe klein de naamsverandering dus ook is, Google Ads dekt de lading veel beter.
Ontwikkelingen bij Google Ads
Verder introduceert Google op korte termijn ook inhoudelijke veranderingen. Machine learning gaat een grotere rol spelen zodat Googlegebruikers nog relevantere advertenties gaan zien. En hoe hoger de relevantie, hoe groter de kans op conversie. Ook lokale advertentiemogelijkheden worden groter. Het aantal zoekopdrachten dat de zinsnede "bij mij in de buurt" bevat, groeit namelijk explosief. Tijdens het shoppen wordt de mobiele telefoon steeds vaker gebruikt om te zoeken naar winkels in de buurt. Hier gaat Google meer op inspelen.
Ambacht Media is Google Partner
Als Google Partner is Ambacht Media altijd als eerste op de hoogte van de laatste ontwikkelingen bij Google. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden die Google Ads biedt voor jouw organisatie? Neem dan eens vrijblijvend contact op. We denken graag met je mee.