Remarketing
Je herkent het vast. Consumenten die hun online winkelmandje volladen en vervolgens afhaken. Of websitebezoekers die je website verlaten zonder over te gaan tot een download of reservering. Hoe kun je deze bezoekers alsnog over de streep trekken? Via remarketing.
Bij remarketing installeer je een html-code op je website die gedrag van bezoekers registreert. Op basis van die code en cookies herkent een platform die bezoeker van jouw website en laat hem of haar een advertentie zien.
Je kunt remarketing gebruiken voor elk marketingkanaal, zoals Google, Facebook, Instagram, Pinterest en LinkedIn. Zorg er natuurlijk wel voor dat je cookiebeleid online privacy in acht neemt en aan de richtlijnen van de AVG voldoet.
Houd de prestaties van je campagne wekelijks in de gaten en stuur indien nodig bij. Installeer daarvoor een programma om de statistieken van je website in te zien, zoals Google Analytics of Adobe Analytics.
Kijk wat je campagne oplevert en of bezoekers de gewenste actie uitvoeren. Houd hierbij een testfase aan van 2 tot 6 weken. “Hiermee geef je het algoritme de tijd om de advertenties goed weg te zetten.”
Hulp nodig? Wij helpen je hier graag bij!