Humor op sociale media
Je ziet de leukste dingen voorbijkomen op social media. Bedrijven zoals Coolblue en Bol.com die met de grappigste inhakers op een ludieke wijze hun producten aan de man brengen. Dit is natuurlijk superleuk om ook op je eigen socials te doen. De beste marketing voelt immers niet als marketing. En zeg nou zelf als je zo'n grappig Insta account ziet, blijf je net wat langer hangen.
Het is natuurlijk best moeilijk om zoiets grappigs te bedenken, maar met een paar tips kom je vast een heel eind!
Grappige inhakers
Het is natuurlijk leuk om iets grappigs te bedenken over een actueel thema. Daar zijn inhakers heel geschikt voor. Inhakers zijn actuele gebeurtenissen of dagen zoals Pasen. Op internet zijn er ontzettend veel kalenders te vinden die allemaal leuke inhakers op een rij hebben gezet. Bijvoorbeeld wereld frietdag. Hoe leuk is het om daarom in te haken als snackbar. Zo zijn er nog talloze dagen waarvan je het bestaan misschien niet eens afwist, maar wel heel grappig zijn.
Inspiratie opdoen
Iedereen heeft een andere humor. De een is dol op een grove grap, de ander vindt dat maar niks. Bedenk je iets, maar twijfel je toch? Laat het dan eens checken door collega's of vrienden. Zo weet je zeker dat je niet iemand voor het hoofd stoot.
Kijk goed wat je doelgroep grappig vindt, doe bijvoorbeeld eens wat inspiratie op bij andere (soortgelijke) bedrijven. Natuurlijk moet je niet het exact kopiëren, maar wat inspiratie opdoen doet wonderen voor de creativiteit!
Iets grappigs bedenken
Grappige dingen komen altijd op een moment wanneer je het niet verwacht. Begin dus al een tijdje van tevoren met het bedenken van een goede grap of leuke inhaker.
Heb je hulp nodig? Wij helpen natuurlijk graag. Neem eens contact met ons op!