Marketingplan opstellen

6-1-2022

Ben je je marketingplan voor komend jaar aan het opstellen? Deze vragen zou je jezelf moeten stellen.

1. Kies ik de juiste ‘gevechten’ uit?

Kies een focuspunt voor het komende jaar. Probeer niet elke ambitie in één jaar te stoppen. Als je probeert om veel dingen tegelijk te bereiken, zul je waarschijnlijk geen van allen goed doen.

2. Geef ik prioriteit aan de juiste dingen?

Voordat je gaat experimenteren, kijk eens waar het grootste deel van je succes momenteel vandaan komt. Heb je genoeg middelen toegewezen om je huidige successen verder te ondersteunen en uit te bouwen?

3. Kan ik ergens in de kosten snijden?

Een team is slechts zo doeltreffend als zijn zwakste schakel.

4. Ben ik daar waar mijn beste klanten zijn?

In plaats van te proberen elke klant te bereiken, richt je je eerst op je beste klanten.

5. Heb ik genoeg geduld voor lange termijn resultaten?

Sommige dingen kosten gewoon tijd, zoals het bouwen van een betrouwbaar merk of het krijgen van tractie met je contentmarketing. Laat je niet ontmoedigen als je campagnes niet direct resultaat opleveren.

6. Ben ik flexibel en klaar om me aan te passen?

Het behoud van een flexibele mentaliteit kan het verschil zijn tussen standvastigheid en een faillissement.

7. Wat doen mijn concurrenten?

Je moet niet altijd proberen het wiel opnieuw uit te vinden. Kijk eens naar je succesvolste concurrenten, en onderzoek goed wat voor hen werkt.

8. Zijn mijn marketingplannen realistisch?

Sluiten je capaciteiten aan bij je ambities

9. Heb ik voldoende feedback verzameld over mijn plannen?

Het zal je geen windeieren leggen als je er altijd van uitgaat dat je een opportuniteit of kans op verbetering hebt gemist. 

10. Wat gebeurt er als ik deze plannen niet uitvoer?

ls het niet uitvoeren van je plannen niet écht veel effect heeft, zijn de plannen dan wel de moeite waard om uit te voeren? 

11. Hoe bepaal ik het succes van mijn marketingplan?

Stel je doelen altijd op een bottom-line-niveau.


Deel dit bericht

Om deze functie te kunnen gebruiken moet u de cookieinstellingen wijzigen

Meer