Als je € 1 investeert en hier € 10 uithaalt, dan praten we toch over een degelijke investering en geen kosten, toch? 

30-6-2020

Hoe zet ik mijn bedrijf op de kaart?

Ieder bedrijf wil groeien, maar hoe zet jij jouw bedrijf op de kaart? Hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf zichtbaar wordt? Met zichtbaar zijn bedoel ik dat je tevoorschijn komt in de zoekresultaten van Google! Wist je dat Google de meest gebruikte zoekmachine is in Nederland met een aandeel van ruim 9% (StatCounter, 2019). Maar Anna, hoe kom ik dan tevoorschijn in de zoekmachine van Google? Dit kan op twee manieren: de gratis en de betaalde zoekresultaten. 

 

Betaald adverteren

Het klopt inderdaad dat je eerst geld moet investeren om bij de betaalde resultaten tevoorschijn te komen voor jouw potentiële klanten. Maar als je het goed doet, dan praat je niet meer over kosten. Want wat nou als je op elke geïnvesteerde euro er € 10 uit kan halen? Dan praten we over een degelijke investering en geen kosten, toch? Dan levert je het betaald adverteren alleen maar geld op en dat is wat je wil! Als je Google Ads – het online betaald adverteren – goed weet in te zetten, dan kan dit een efficiënte en effectieve manier zijn om jouw bedrijf te laten groeien.

 

Wat jij doet, doen jouw klanten ook

Wat doe jij wanneer jij iets op wilt zoeken op het internet? Inderdaad, de kans is groot dat je eerst even gaat Googlen. Op welke schaal je ook werkt; wereldwijd, regionaal of hyperlokaal, wees zichtbaar voor jouw klanten!

 

Stel, jouw klant is op zoek naar iets en gaat naar de zoekmachine van Google, voert een zoekopdracht uit en en vervolgens komen er zoekresultaten tevoorschijn die betrekking hebben op deze zoekopdracht. Dan is het toch best jammer als jouw bedrijf daar niet tussen staat met jouw oplossing (product/dienst). 

 

Voordelen

Het online adverteren geeft unieke mogelijkheden die andere media niet bieden. Denk bijvoorbeeld aan het vergroten van het bereik en naamsbekendheid. In deze blog gaan we uitgebreider in op een aantal andere voordelen. 

 

1) Doelgerichte marketing

Irrelevant verkeer jaagt de campagne onnodig op kosten en dat is zonde. Met Google Ads kan ik doelgerichte advertenties maken toegespitst op specifieke en brede doelgroepen. Hierdoor kan ik relevant verkeer naar jouw website leiden! Met Google Ads richt ik me op jouw doelgroep. Bepaal zelf aan wie jij de advertenties wilt laten zien en aan wie niet. Je kan bijvoorbeeld kiezen om de advertenties te laten zien aan mensen uit bepaalde regio’s, leeftijdscategorieën, bepaalde interessegebieden of geslacht. Eigenlijk kan je je het zo gek niet bedenken wat de targetingtechnieken zijn. 

 

2) Effectiviteit is meetbaar

Een groot voordeel van het online adverteren is, is dat de effectiviteit van jouw marketinginspanningen kunnen worden gemeten en ik kan vervolgens hierop bijsturen. Bij online campagnes kan ik bijvoorbeeld snel het budget of zoekwoorden wijzigingen om alsnog een succesvolle campagne neer te zetten. Zo zorg ik ervoor dat je geen onnodig budget uitgeeft! 

 

3) Zoekverkeer monitoren

Google Ads geef jou de optie om doelen bij te houden die jij belangrijk vindt. Je kan denken aan het bezoeken van specifieke pagina's, contact opnemen of een bestelling plaatsen. Meten is weten en via Google Analytics kan bijna alles worden bijgehouden zoals:

  • Via welk verkeer (direct, organisch, betaald, verwijzend verkeer) realiseer je de doelen?
  • Via welke pagina's komen de bezoekers op de website?
  • Op welke pagina’s haken mensen af?
  • Hoe lang verblijft iemand op de website?
  • Wat is de laadtijd van een pagina?

Door dit bij te houden leren we gezamenlijk veel over de acquisitie en het gedrag van de bezoekers. Op basis van deze informatie verbeteren we jouw online zichtbaarheid.

 

4) Investering 
Over 'kosten' gesproken. Door analyse van data, kan ik bepalen wat het ideale maandbudget is. De investering heb je volledig zelf in de hand. Stel, per maand wil jij € 200 uitgeven om online zichtbaar te zijn, dan betaal je nooit meer dan dit bedrag! Er worden alleen kosten in rekening gebracht wanneer gebruikers interactie (bijvoorbeeld een bezoek aan de website, een contactmoment) met de advertentie hebben. De kosten per klik hangt onder andere af van de concurrentie en de zoekwoorden. 

 

Jij bepaalt, ik adviseer en ondersteun

Het is niet eenvoudig om een campagne goed in te richten en te optimaliseren. Ik help je graag met het opzetten van fonkelnieuwe accounts. Ik ga de campagnes elke maand actief managen om zo de beste resultaten te behalen. Elke maand schrijf ik een rapport zodat jij precies weet wat de ontwikkelingen in het account zijn geweest. Heb je al een Google Ads account? Ook wil ik je natuurlijk adviseren en verder helpen met het verbeteren van bestaande campagnes. Ambacht Media is uiteraard volledig Google gecertificeerd. 

 

Wie helpt mij?

Dat ben ik, Anna (25). Ik ben gecertificeerd Ads Specialist en Google Partner. Ik help jou om overtuigende campagnes op te zetten waarmee jij meer klanten gaat krijgen. We streven er samen naar om de best mogelijk resultaten te behalen. 

 

Wil jij ook meer halen uit jouw bedrijf halen, dan ga ik graag met je in gesprek om de mogelijkheden in kaart te brengen. De koffie staat al voor je klaar! Neem gerust contact met mij op via de mail of telefonisch

Ons aanbod

Ik kan het volgende voor je gaan doen: 

  • Het opzetten en inrichten van het account. 
  • Zoekwoordenrapport schrijven (wat zijn relevante zoekwoorden binnen jouw markt?). 
  • Campagnes managen, optimaliseren, evalueren en rapporteren. 
  • Zoekverkeer en klantgedrag bijhouden 
  • Advies geven over bestaande accounts. 

Kostenplaatje

De kosten voor online adverteren bestaan uit drie componenten:

  1. Opzetkosten (account inrichten). Dit is een eenmalig bedrag voor het inrichten van de campagnes.
  2. Maandelijkse kosten voor het beheren, monitoren, optimaliseren, rapporteren.
  3. Advertentiebudget. Om te adverteren heb ik een budget nodig. Google brengt periodiek deze kosten in rekening. Dit budget kan op elk moment worden aangepast.  

Deel dit bericht

Om deze functie te kunnen gebruiken moet u de cookieinstellingen wijzigen

Meer