Kies bewust

1-3-2021

Elk socialmediakanaal kreeg in 2020 meer gebruikers. En elke gebruiker is actief op meer platforms dan voorheen. Nu fysiek netwerken niet meer mogelijk is, verplaatst het zich naar online. Meer mensen maken nu bijvoorbeeld dagelijks gebruik van LinkedIn.

Voordat je berichten post op je socialmediakanalen moet je weten waarover je berichten maakt, en waar je doelgroep actief is. Vervolgens kies je de kanalen waar je gaat posten. 

Start met bewust kiezen van het onderwerp waarover je gaat posten. Wat wil je doelgroep zien en weten? Want alleen als je socialmediaposts interessant zijn voor je doelgroep, bouw je een publiek van trouwe volgers op. Dit breng je eenvoudig in kaart. Je maakt 2 rijen met onderwerpen. 1 rij met onderwerpen waarover jij namens je bedrijf wilt vertellen en 1 rij met thema’s waar je doelgroep meer over wil weten. Omcirkel de onderwerpen die overeenkomen. Daarover ga je posten op social media.


Deel dit bericht

Om deze functie te kunnen gebruiken moet u de cookieinstellingen wijzigen

Meer