Hoera! De hashtag is jarig.
Op 23 augustus is het 15 jaar geleden dat de hashtag voor het eerst op Twitter werd gebruikt. Het werd gebruikt om berichten aan een bepaald onderwerp te koppelen. In de ontwikkelingen van de afgelopen jaren is de hashtag uitgegroeid tot een fenomeen, en niet meer weg te denken binnen de wereld van sociale media. En daarom een middel wat je als bedrijf niet links kan laten liggen. Maar hoe gebruik je dit befaamde kruisje nou eignelijk?
Functie van de hastags
Bij het scrollen op de tijdlijn van Instagram kun je er niet meer omheen. Iedereen gebruikt hashtags, en dat is niet voor niks. Het algoritme van Instagram is er namelijk op gebouwd.
Instagram laat de gebruikers video’s en afbeeldingen zien die aansluiten op hun interesses. Met hashtags maak jij Instagram duidelijk waar jouw bericht over gaat en wie je dus wilt bereiken.
Welke hashtags moet je gebruiken op #socialmedia?
Het klinkt misschien logisch, maar gebruik alleen hashtags die relevant zijn voor jouw bedrijf. Vooral bij hele algemene hashtags zal jouw bericht in een grote zee belanden, en is de kans dat hij aankomt bij de klant klein.
Hierbij is het belangrijk om jouw bericht zo specifiek mogelijk te omschrijven, zodat Instagram meer informatie heeft om je bericht bij de juiste personen aan te bevelen. Denk hierbij aan het omschrijven van de kenmerken van je bedrijf. Een biologische supermarkt zou bijvoorbeeld de hashtags #biologisch of #duurzaam kunnen gebruiken.
Onder een bericht op Instagram is het verstandig om 5 tot 15 hashtags te gebruiken.
We wensen je veel succes bij uitzoeken van hashtags. En als je er niet helemaal uitkomt neem dan gerust contact met ons op. #veelsucces