Kitchen & More: 50% omzetstijging en verbeterde ROI

12-1-2018

Duidelijke doelen

Halverwege 2017 hebben we de AdWords accounts van Kitchen & More overgenomen. Door samen met de klant duidelijke doelen te stellen over rendabiliteit en omzet, hebben we gericht aanpassingen kunnen doen. Na 6 maanden intensief campagne voeren maken we de balans op.

"Naast de goede resultaten die Ambacht Media boekt, is het fijn om een partij te hebben die jouw campagnes scherp in de gaten houdt en direct kan ingrijpen als er ingegrepen moet worden."

Koen Aarsman, eigenaar Kitchen & More

In augustus zijn we van start gegaan met verschillende campagnetypes. De combinatie van Google Shopping, Google Search en Remarketing werkt vaak erg goed voor e-commerce platformen. De balans tussen de drie is daarbij erg belangrijk. Niet ieder product en niet iedere productcategorie is geschikt om via alle middelen te promoten. Bij Kitchen & More hebben we eerst alle onrendabele elementen weggesneden. Variërend van een volledige campagne of advertentiegroep, tot het onderbreken van een enkel zoekwoord of product binnen een campagne.

Duurzame groei

Met een gestript account zijn we vervolgens opnieuw gaan bouwen. Door binnen de Shopping campagne slimme groeperingen te maken en concurrerende biedingen in te stellen, groeide die campagne snel in omvang. De Remarketing campagne vergde een bedachtzamer aanpak. Door verschillende remarketinglijsten te testen, te analyseren en bij te schaven zijn we gekomen tot een stabiele balans tussen rendabiliteit en omzet. Ondersteunend hebben we Search campagnes opgezet voor de meest potentierijke zoekwoorden. Timing is hierbij belangrijk geweest. Door campagnes tijdig in te schakelen, te optimaliseren en weer te vervangen door nieuwe campagnes, hebben we de omzet kunnen stuwen met een zeer goede ROI.

Krachtige resultaten

In zes maanden tijd is de gemiddelde dagomzet vanuit AdWords met 51% toegenomen. Daarbij zijn we de ROI zeker niet uit het oog verloren. Sterker nog, ook de ROI nam in deze periode toe met 10%.

 

Ambacht Media Kitchen and More grafiek Opbrengst vanuit AdWords in de laatste zes maanden van 2017

 

We zijn trots op de mooie resultaten die we hebben geboekt samen met een snelgroeiend bedrijf als Kitchen & More. Voor 2018 hebben we weer strakke doelen gesteld waar we met veel plezier aan gaan werken!


Deel dit bericht

Om deze functie te kunnen gebruiken moet u de cookieinstellingen wijzigen

Meer