Op zaterdag 11 mei stond het Leekster Hoofddiep geel van de badeendjes. Tijdens de race zijn er 3000 badeenden verkocht en te water gegaan om te strijden voor een mooie prijs. De race werd gehouden om geld op te halen voor drie verschillende goede doelen:
- Alzheimer Café Westerkwartier
- Stichting Leergeld Westerkwartier
- Studieplekken voor weeskinderen in Kilimanjaro
Om iedereen kennis te laten maken met dit mooie initiatief zijn wij aan de slag gegaan voor een spetterende website en opvallende social media accounts.
Er is overleg geweest met het bestuur over een plan van aanpak om de Badeendenrace zo goed mogelijk in kaart te brengen. Zo hebben we verschillende teksten en afbeeldingen voorgedragen met variërende grafische elementen. Verder hebben we een campagne opgezet voor de race. We hebben diverse fotocampagnes opgezet en een videocampagne om te kijken wat het beste werkt bij de doelgroep. De social media kanalen werden geregeld bijgehouden met de leukste berichten.
Tijdens de race stonden we klaar om de beste foto's te maken van de Badeendenrace om zo een spetterend beeld neer te zetten van dit evenement! Er is een mooi bedrag opgehaald voor de goede doelen en de race was een groot succes. De badeendjes zijn vervolgens uit het water gehaald om ze klaar te stomen voor een volgende editie. Het was een geweldige eerste editie van de Badeendenrace. Volg Lions Club Westerkwartier op Instagram en Facebook om niks te missen van de volgende evenementen.